hayya nabda' bi..


بسم الله الرحمن الرحيم..



.dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Isnin, 23 Disember 2013

celaan zaman


kenapa baru sekarang baru tahu dan merasa diri belajar sesuatu dan punya ingin tahu?

dan baru punya cita-cita melangit tak tahu mana hujungnya?

dan baru sedar begitu banyak yang hilang luput ditelan masa?


bayang-bayang sendiri rupanya yang sering merintih merayu memohon waktu.

saat kau tanyakan aku. kenapa aku memilih ini dan bukan itu. kau tahu; baru sekarang aku mencapai jawapannya?


saqim. sebab aku memilih memenuhi semua keinginan hidupku.
dan kau tahu ia mustahil, bukan?



p/s; tatkala kau baca tentang ini, kau pasti fikir aku sedang celaru, bukan? simpankan simpati itu. bukan di sini tempatnya.
(kau lihat taatsur anf kiram gara-gara si Mutanabbi si mutasalsif. cis)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

jom ta'liq!