hayya nabda' bi..


بسم الله الرحمن الرحيم..



.dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Isnin, 30 Jun 2014

-0 days left


يا رب أرح قلبي يا رب

حتى عندما ابكي لمشقة الدنيا و كربها, ما زالت قلبي يسبح الحمد لله رب العالمين على كل ألوان النعمة: نعمة الفرح والضحك, ونعمة الحزن والقلق

Mengucap "kalau" itu mudah. Selalunya sebagai penambah rasa; menjadikan perjalanan hidup seolahnya lebih dramatis, dan seolahnya diri adalah si "suci",yang sering menjadi mangsa kepada keadaan.

Selamat pulang ke tanah air, wahai diri yang sama. Aku tak mampu menjanjikan perubahan. Kerana keluk dan lubang hitam yang sama itu; membuntuti tiap fasa dan langkah hidup aku.

Mengeluh panjang melihat langit. Terasa kelopak mata hangat sewaktu tremko tiba di lapangan terbang. Adakah ini biasa untuk seorang yang terbiasa bersenang-senang di negara orang?

Setibanya di negeri hujan batuku; sengaja menyibukkan diri dengan entah apa benda. Membesar-besarkan rasa pening dan mabuk; cuba untuk tidak membuka nostalgia. Terkadang hidup ini terasa seperti drama. Yang pentasnya selalu aja; adalah angan-anganku. heh.

Merasakan aku cukup kenal akan diri sendiri; terus-terusan diri dibiarkan bergerak, terus sibuk mengemas, naik turun tangga, makan, sembang, ketawa. Ingin merasa gembira dan baik-baik saja. Ingin melupakan segala yang merisaukan..

yang semakin aku ingin elakkan; sebenarnya semakin aku merasa takut.

Apa yang tertinggal? Apa yang masih tiada? Apa yang hilang?




Benar hidup kau ingin berputar di atas pentas drama? Benar ingin kau hidup dalam kotak hitam bertutup ini?

Maka ciptakan sebuah kisah bahagia untuk diri sendiri..




yang benar. si gadis di balik pintu.




2 ulasan:

  1. Welcome back home! :D singgah klcc jgn lupa bgtau ana. Boleh jumpa. Itupun kalau nt sudi. Haha. Kbai

    BalasPadam
  2. ish takkan tak sudi. kta jumpa nanti, insyaAllah.. :D

    BalasPadam

jom ta'liq!