hayya nabda' bi..


بسم الله الرحمن الرحيم..



.dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Selasa, 27 Ogos 2013

kembali.pulang

tidak pernah ada sesuatu yang menjamin kepulanganmu melainkan Tuhan.

aku janji; aku akan sentiasa berusaha lebih keras dalam penghambaanku, dalam solat, rukuk dan sujudku-dalam tiap inci kehidupanku.

(tidak pernah tiap-tiap permintaanku tidak ada bagian untuk diri sendiri; maka haruskah aku menggelarkan diri tamak dan haloba?)

aku tahu lebih banyak yang akan aku hilang, dan aku tidak pernah tahu apa yang akan aku dapat (meski erti kata tahu itu jua terbatas)

Tuhan; jangan izinkan penyesalan mengikatku dalam semua nafasku; aku mohon..

aku mohon pengembaliannn

(bukankah seperti inilah saatnya apabila wajah-wajah tertunduk penuh sesalan di hadapan Rabb mereka; memohon merayu dikembalikan ke dunia agar mampu beramal soleh? lalu ditolak permohonan itu )




lalu ditolak permohonan itu.



tetapi, untuk dunia yang masih belum kiamat ini;
ya Rabb; kabulkan permintaanku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

jom ta'liq!