hayya nabda' bi..


بسم الله الرحمن الرحيم..



.dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Ahad, 25 Mac 2012

.. LUSUH

Di sebalik penampilannya yang selekeh, dengan pakaian lusuhnya,,,

tak mustahil di sisi Tuhan dia adalah yang paling mulia,

manusia ,,

dalam mengejar apa yang dicita,

akan selalu terlupa.

***********************************************
..AKU

sepertimana mereka lainnya, aku juga ada kemahuan, cita-cita, harapan. Yang aku mahu, dan mesti capai.
Lalu aku berusaha, memikirkan, melaksanakan, dan merebut semua peluang yang ada..

Sangkaku matlamat semakin aku hampiri. Dan mungkin selepas ini mampu menarik nafas lega, yaaaah!! telah sempurna sebahagian cita-citaku. Sangkaku, aku akan mampu menempuh hari-hari yang mendung, hujan, malah mungkin ribut dengan cemerlang.

Rupa-rupanya,,,

Semakin laju berlari, dan tiba waktunya untuk aku berehat seketika- mungkin menikmati 'pencapaian'ku itu..

Aku terkejut

kerana yang sebenarnya aku masih di garisan permulaan.


*****************************************************


manusia tak akan pernah merasa redho dengan ketentuan pada dirinya, dan tak akan mungkin menjangkau lebih jauh, andai dalam hatinya masih ada bisikan' "aku adalah lebih baik dari si fulan,"


***************************************************************

~masa berlari, dan aku juga berlari, tersadung, lalu jatuh. Dalam mengaduh kesakitan, aku tersedar bahawa mungkin itu yang terbaik untuk diriku, bagi melihat.. apa yang menyebabkan aku tersangkut di tengah perjalanan? dan apakah atau siapakah yang aku tinggalkan di belakang?


**********************************************


~bila sikap "pentingkan diri sendiri" semakin subur dalam diri...
akan semakin banyak tangan-tangan dibiar tak bersambut, malah bertambah mustahil bantuan akan dihulur,
maka ketika itu hati seharusnya menjadi takut,
pada tangan-tangan yang menadah pada Rabbnya..
kerana jawapan kepada permohonan mereka itu menunggu,
kalaupun tidak di dunia, ia adalah pasti di hari yang tiada perlindungan,
melainkan bagi mereka yang banyak menyambut dan menghulur ketika di dunia.

   

2 ulasan:

  1. ~merenung dan muhasabah diri~ tq atas kata2 yg indah...

    BalasPadam
  2. Kata2 di atas tu tak indah pun. Yang menjadikannya indah ialah hati kamu.

    BalasPadam

jom ta'liq!